Friday, February 20, 2009

Dikau Yang Pernah Ku Cintai.......


Lesu……

Itulah sahaja perkataan yang mampu menceritakan dirinya ketika itu. Segala-galanya lesu. Mindanya tidak mampu lagi bertaakul. Untuk mencari jawaban bagi seribu satu permasalahan yang bermain di mindanya waktu itu. Yang hadir hanyalah kedukaan. Kekeliruan. Yang menghambat kecelaruan di mindanya.

Angin malam menerpa ke wajahnya. Dingin. Sedingin hatinya. Yang sudah mula tidak memahami apakah ertinya rasa itu. Yang mengeraskan dinding hati nuraninya. Yang mulai tidak mengendahkan senyuman manisnya. Yang hiba mendengarkan gelak tawanya. Yang jijik dengan janjinya. Yang akhirnya membawanya ke destinasi itu.

Embun malam mula menyinggah ke tubuhnya. Namun ianya tidak mampu walau sedikit pun memberikan kedinginan pada dirinya. Yang hadir. Hanyalah kelesuan…..

===============

“Hey. I think you should read this article……”
“Hah!! Kenapa? Aku tak minatlah benda-benda macam nie…..”
“You better readlah. Nanti ko tahulah naper….”
“Okaylah. Thanx. Nanti apa-apa aku sms ko lah….”

===============

“Ehhh. Ko ingat tue dia ker?”
“Ko piker benda yang sama ker?”
“That’s what I have in mindlah. Tapi possible ker? Takder rupa pun…..”
“Well you never know dear till you finally find out the truth, kan?”
“Yeah. You are right. Hmmmm…….”
“What do you think right now?”
“Gimme a few minutes. I wanna google benda nie…..”
“Kay. Take your time. But I hope you’re okay there….”
“Thanx. Yeah I am perfectly okay here…..”

===============

“You busy there?”
“Nope. Just to settle a few things. Wassup?”
“Hmmmm…. Dunno where to start lah.”
“Well. Let me guess. It’s true kan?”
“Haih…. Betullah tue. Tak taulah nak cakap apa…….”
“Well. Aku dah cakap dari dulu lagi kan. Dia tue penipu.”
“Come on lah. Janganlah macam tue…..”
“Well you cannot start a friendship dengan menipu kan?”
“Benda dah lepas, aku nak cakap macamana laie kan…..”
“Hmmmm…. You okay there?”
“Yeah. I am okay. No worries. Apapun thanx lah. Kalu tak selamanya aku tak tahu pun. Selamanya aku kena tipu……”
“Dahlah tue. Don’t think about it too much. Cheer up. Okay?”
“Hahahahahaha….. Takder aperlah. Aku okay jer.”
“Okay. Aku ada benda nak siapkan nie. Apa-apa nanti aku call balik.”
“Orait…..”
“Hey I beg you, janganlah pikir bukan-bukan. Or else it may hurt you again….”
“Nay…. I won’t. No worries. Dahlah. Pilah buat keje tue. Bye…..”
“Bye….”

===============

Malam itu terlalu amat sunyi. Yang kedengaran hanyalah dendangan sang kodok. Menyanyi memecah kedinginan malam. Disulami nyanyian sang cengkerik. Sahut menyahut. Laksana sebuah fiesta yang sedang berlangsung. Menjadi peneman setia. Si dia yang masih lagi duduk di situ. Tanpa arah. Tanpa tujuan….

54 comments:

In The Nite Garden said...

Hidup mesti berlandaskan kejujuran - jujur dgn diri sendiri dan jujur dgn org lain..

*wink *wink

daSetan_7 said...

Yeah you are right. Musti jujur dan ikhlas. Barulah berkekalan.

Awat nyer hang kenyit2 mata tue? :P

In The Nite Garden said...

Pada zaman Rasulullah s.a.w. dahulu kejujuran dan keikhlasan dipandang sgt tinggi dan mulia. namun di zaman skrg dua perkara ni hanya dipandang sepi sahaja..

Selagi engkau dan aku masih lagi terdaya utk memegang kukuh dua perkara ini dalam hidup, InshaAllah tali itu tidak akan terputus!

Aku wink wink sbb baju merah tu wink wink hehehe

daSetan_7 said...

Tali apa tue?

Hohohohohohoho... Dia wink2 sebab dia chomel :P

In The Nite Garden said...

tali utk ikat kain pelekat aiman supaya tak terlucut masa dia berlari2 huahuahua

dia wink2 kat org yg tgh tgk dia. so org yg tgk dia tu la yg chomel ;p

daSetan_7 said...

Tak perlu tali pung. Aiman ikat kuat nyer. Musti tak terlucut :P

Tapi chomel laie budak baju merah tue. The chomelest guy. Ahakzz!! :P

In The Nite Garden said...

Chomel lg budak yg aku jmpa kt the curve td ;p nasib baik muka dia tak chomot masa mkn td huahuahua

Che underscore Lee said...

okeyyyy...

-aku yg clueless-

daSetan_7 said...

Nite Garden:

Kan!! Chomel giler budak tue!! Walau chomot2 pun still terserlah kechomelannyer. Ahakzz!! :P

Che_Lee:

Okey gak :P

[clueless??]

In The Nite Garden said...

Makin chomot makin chomel huahuahua

*diamonds *terbang ;p

daSetan_7 said...

Wawawawawawawa.... Bukan main hang naa (",)

Awat nyer hang duk nak terbang-terbang nie? :P

In The Nite Garden said...

sbb diamonds tu dah menyilaukan mata aku. pasai tu aku terbang supaya tak terus tersilau lg lalalalala

daSetan_7 said...

Diamonds are forever.....

Jom kita nyanyi. Ahakzz!! :P

In The Nite Garden said...

bleh nyanyi tp suaro den tak sodap. pasti akan diketawakan oleh sume kodok2 n hujan lebat pasti turun ;p

daSetan_7 said...

Takper. Diamonds pasti nyer akan membuatkan suara hang terus sedap. Sambil hang terbang-terbang kan. Ahakzz!! :P

In The Nite Garden said...

klau diamonds bley buat suara aku sedap, itu dah mcm susuk tu ;p

tetiba suara aku serak n tak henti2 berdehem. aney, juz asam jawa satu ;p

daSetan_7 said...

Yeler. Diamonds are forever kan :P

Wokey. Asam Jawa satuuuu....

In The Nite Garden said...

yer, diamonds are forever (",)

aney, jawa satu ;p

daSetan_7 said...

Aiyoo... Air asam jawa ka? Mana ada air jawa?

In The Nite Garden said...

aku nak order mee jawa sbnrnya coz air asam jawa aku dah order td hehehe

aney, side order... bagi org jawa satu huahuahua

daSetan_7 said...

Aiyoo.. Orang Jawa illek. Mee jawa aderrrr..... :P

In The Nite Garden said...

org jawa illek??? tp dlm menu ader, bleh tambah diamonds lg ;p

daSetan_7 said...

*Penin*

In The Nite Garden said...

huahuahua

"minah berjaya memeningkan aiman"

daSetan_7 said...

Ntah apa-apa lah tue :P

In The Nite Garden said...

juz to crack a joke to cheer u up ;p

daSetan_7 said...

Thanx. Btw, I am always cheerful :P

In The Nite Garden said...

yelah.. kanak2 riang dan gumbira.. membesar bagai johan ;p

daSetan_7 said...

Amboi hang. Bukan main naa. Ader yang nak kena nie :P

In The Nite Garden said...

nak kena apa pulok tu? ;p

daSetan_7 said...

Ader ler Hajah Saloma [sebut btol2] (",)

In The Nite Garden said...

Ang ni kan, dah tau aku benci ngan intonation PRamlee ang ittew, lagi2 ang nak menyirapkan kebencian aku ni ;p

*berasap

daSetan_7 said...

Berasap? Meh aku tepon bomba. Bagi siram, matikan asap. Ahakzz!! :P

In The Nite Garden said...

Bomba?? takmooo la ;p

kasi minum susu dumex supaya bley membesar bagai johan pun dah cukup huahuahua

daSetan_7 said...

Hmmmmmm..... I reserve my commentlah :P

P/S: Harith nak dapat adik!!

In The Nite Garden said...

Harith nak dapat adik?? wah congratz, ang bkal dpt anak buah lg ;p

nnti kasi baby minum susu dumex supaya bley membesar bagai johan huahuahua

daSetan_7 said...

Yeah!! Dapat anak buah lagi. Yang chomel seperti pokchu nyer. Ahakzz!! :P

Ang nie suka makan susu Dumex ker kecik-kecik dolu?

In The Nite Garden said...

hmmmm ang dok menambah kredit lg ;p

aku dulu minum susu cap gantung. still membesar bagai johan jugak huahuahua

daSetan_7 said...

Nak wat camner. Depa semua nyer suka amik kredit dari aku. Pokchu yang chomel kan. Ahakzz!! :P

Yerlah. Membesarlah bagai si johan. Malaih aku nak melayan hang nie *kuang ajaq sungguh*

In The Nite Garden said...

klau baby girl takan amik kredit ang jugak??

Aik! mamu jarum geram kaaaa??? ;p

daSetan_7 said...

Tak kiralah. Gurl ke boy. Asal chomel ajer, dier amik kredit dari aku ler tue *matilah*

Dak aih. Sukaaa....

In The Nite Garden said...

Suka kemain membesar bagai si johan ;p

daSetan_7 said...

Alah.. Besa ajer :P

In The Nite Garden said...

Minum susu dumex byk2 ;p

tak sabaq aku nak tgk wajah bkal anak buah ang tu.. bila dia lahir??

daSetan_7 said...

Dak aih. Aku minum dugro :P

Either end of this year or next year. Awat?

In The Nite Garden said...

Owh susu dugro.. tak sangka ang kanak2 lg huahuahua

aku nak tgk muka baby tu nnti mcm muka sapa. pasai tu aku tnya bila dia lahir..

den dah nak megholoh ni. den nak pi kojo pg nih..

daSetan_7 said...

Mustilah mukanya chomel macam pokchu nyer :P

monkibizniz said...

abg..rehan de kompius sket la..
cte nih sambungan drp cte dlu ke..
chronological ke x?

daSetan_7 said...

Rehan:

Owh sorry. Kalau nak lebih faham, baca entry "Kelmarin" and then baca entry nie. Kay? :P

In The Nite Garden said...

citer cereka byk sgt smpai ada yg terkompius. bkan saja terkompius, ada jugak yg penah terperasan smpai uolss pun penah kena maki hamun dgn org2 ittew. kena read between the lines baru bley paham huahuahua hebat uolss ;p

anyway it's juz a fiction, rite uolss? ;p

daSetan_7 said...

Terkonpius and kena maki hamun??? Wawawawawawawa.... Sapelah orang ittew kan :P

Yeah fiksyen ajer tue.... :P

Che underscore Lee said...

wahaaa korg ni comment ke chatting kat sini neh? hehe..

daSetan_7 said...

Che_Lee:

Two in one, komen and chatting skali. Bak kater pepatah, sambil nyelam cari ikan. Ahakzz!! :P

Nite Garden:

Uollzz. Nantikanlah cereka terbaru iollzz yer. Hehehehehehehe :P

In The Nite Garden said...

Che Lee,
ni le yg dinamakan komen hanyut ke laut ;p

DAsetan,
mak ooi pecah rekod nih! satu entry jer dah ada 54 komen. hebat uols!!!

cereka apo yg uold nak buek laei?? dah poning2 lalat tu sompat laei tu nak bercereka2 huahuahua