Monday, September 22, 2008

Buat kamu, sampai ke syurga.......

Pusing. Pusing dengan apa yang berlaku. Aku tidak pasti apa ketentuan Nya. Sudah acap kali aku dihadapkan dengan permasalahan begini, malah tidak putus-putus ianya datang. Kenapa? Satu persoalan yang tidak dapat aku rungkaikan. Hanya yang Esa punyai jawabannya. Aku tidak sama sekali ingin mengadu-domba di sini. Tidak sama sekali. Cukuplah apa yang telah berlaku. Namun aku pusing, ribut minda ku berfikir. Apakah pengakhirannya kali ini?

Kenapalah aku begitu cuai memberikan kad itu pada si dia? Itu tidak mengapa. Yang menjadi persoalannya kenapa 'dia' menulis sedemikian? Aduh..... Apalah nasib badan ku ini. Mencintai seseorang setengah mati, namun hanya persahabatan yang dihulurkan. Dan kini orang lain pula yang menyatakan cinta. Pusing. Pusing. Pusing kepala ku. Jujur, dia hanya ku anggap seperti adik. Tidak lebih dari itu. Memang kami sering berjenaka, bergurau-senda tapi ku kira aku tidak pernah berlebih-lebih.

Vincent sudah tahu. Lantas wajahnya tidak luntur dengan senyuman. Kalau senyuman manis tiadalah masalahnya. Tapi ini senyuman nakalnya, yang panjang melebar. Urghhh. Lagilah tensi aku dibuatnya. Dan aku yakin, selepas ini pasti telefon bimbitku akan berdering-dering menerima panggilan telefon ataupun khidmat pesanan ringkas. Lagilah tensi. Haih.....

Apa yang ada di minda dan dada ku tika ini hanyalah nyanyian. Nyanyian lagu yang teramat ku minati waktu ini. Dan untuk dia..........

ku membenarkan jiwaku
tuk mencintaimu
ku persembahkan hidupku
tuk bersama kamu
dan diriku...untuk kamu
belum pernah kumerasai begitu
semua itu telah berlalu
harapan ku palsu
dan mungkin hari yang satu
terus ku tertunggu
dihatiku..masih kamu
belum pernah ku ingin terus menunggu
aku lemah tanpa kamu
ku ingin mu dampingiku
aku fahami aku bukan terbaik
tuk dirimu
sampai syurga kumenunggu
sampai syurga kucintamu
hanya satu
hanya kamu
ku membiarkan hatiku
tuk merinduimu
ku menghamparkan sakitku
tuk tatapan kamu
bersamamu...harapanku
hilang dlm terang
yang membutakanku
dan segalanya yang ku ada
ku berikan semua
untuk dirimu saja
ku mahu dirimu, bahagia tuk selamanya
biar sampai syurga
aku mununggu cinta darimu
agar ku sempurna
namun aku tetap aku
yang terbaik tuk diriku
hanya satu
aku lemah tanpa kamu
kuingin mendampingiku
aku fahami aku bukan terbaik tuk dirimu
sampai syurga kumenunggu
sampai syurga kucintamu
hanya kamu......
aku lemah tanpa kamu
ku ingin mu dampingiku
aku fahami aku bukan terbaik
tuk dirimu
sampai syurga kumenunggu
sampai syurga kucintamu
hanya kamu

No comments: