Saturday, August 8, 2009

Tetamu Diundang


Jumaat, 31 Julai 2009, yang lalu, kami warga pendidik Sosiologi and Antropologi Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) telah menerima kunjungan hormat seorang sarjana dari Akademi Kepimpinan Qatar (Qatar Leadership Academy), Doha, Qatar. Sarjana dimaksudkan ialah Dr. Khalid Mohammed Muftah.

Kunjungan Dr. Khalid sangat bermakna buat Jabatan Sosiologi dan Antropologi, serta diri aku sendiri. Dalam perjumpaan kami, banyak ruang-ruang dan peluang-peluang koloborasi antara Jabatan dan jua Akademi beliau telah dibincangkan, samada dari segi pertukaran pelajar dan jua staf akademik, mahupun peluang-peluang kerjasama kajian dan penyelidikan saintifik. Bagi aku, aku berharap pertemuan ini adalah satu landasan bagi aku untuk aku, di masa depan, mengajar di Timur Tengah, sambil menjalankan kajian antropologi terhadap masyarakat Arab modern. Insha Allah.



Berdiri dari kiri ke kanan: Dr. Rohaiza Rokis, Prof. Dr. Jamil Farooqui, Prof. Dr. Ahmad Abd al-Rahim Muhammad Nasr, Prof. Dr. Mohamed Aris Haji Othman, Prof. Madya Dr. Hazizan Md. Noon, Dr. Noor Azlan Mohd Noor, Nurazzura Mohamad Diah, dan aku (orang Oman celup :P)

Duduk dari kiri ke kanan: Dr. Badri Najib Zubir, Dr. Khalid Mohammed Muftah dan Dr. Pute Rahimah Makol-Abdul

Tiada dalam gambar: Khairulanuar Abd Rahman (jurugambar), Nor Azlin Tajuddin (cuti belajar), Norasikin Basir (cuti belajar) dan Dr. Omar Hisham Altalib (urusan peribadi)

No comments: